Doç. Dr. Neriman İnanç, “zayıflama diyetlerinde kafein destekleyici unsur olabilir” dedi.
Bir araştırmaya göre, gunde 1,5 su bardağı kahve alanlarda, kafeinin vucuttaki yağ yakımını hızlandırdığı ortaya çıktı. Çay, kahve, kolalı içeceklerin yanı sıra yeşil çay ve çikolata da kafein bulunuyor.
Erciyes Üniversitesi (EÜ) Ataturk Sağlık Yuksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölumu Başkanı Doç. Dr. Neriman İnanç, çay, kahve ve kola gibi içecekler ile hergun alınan kafeinin zayıflama uzerine olumlu etki yaptığının bilimsel olarak kanıtlandığını söyledi. Kafeinin etkisine yönelik yapılan araştırmanın ‘Obesity Research’ adlı dergide yayınlandığını ve bilim camiasında göruş birliğine varıldığını kaydeden İnanç, bunun bazı kriterlere ve dozlara bağlı olduğunu belirtti.
METABOLİZMAYI HIZLANDIRIYOR
Kafeinin metabolik hız uzerinde etkili olduğunu ve vucutta yağ yakımını hızlandırdığını, bunun da kilo kaybına yol açtığını ifade eden İnanç, şunları söyledi:
“Kafein enerji harcamasında artış sağlar, bu etkiyi şeker ve yağın daha çok yakımıyla oluşturur. Hayvanlarda, belirli bir miktarda verilen kafeinin ağırlık kaybına yol açtığı görulmuştur. Kafein yağ hucresini kuçultmekte, trigliserit miktarını azaltmaktadır. Bir araştırmada, 76 şişman bireye 3 ay sureyle zayıflama diyeti ile duşuk ve yuksek doz yeşil çay ve kafein birlikte (270 mg epigallokateşin + 150mg kafein) verilmiştir. Sonucunda yuksek kafein alanlarda vucut ağırlığı, yağ dokusu, bel çevresi ölçumlerinde daha fazla azalma olduğu saptanmıştır.’
İnanç, gunde 1.5 su bardağı şekersiz içilen filtre kahvenin fiziksel aktivite ile birlikte uygulanan zayıflama diyetlerinde destek olabileceğini ifade etti.
AŞIRIYA KAÇMAMAK GEREK
Ancak, aşırı kafein tuketiminin uykusuzluk, mide rahatsızlığı, kanbasıncında artış ve kemik yoğunluğunda azalmaya neden olduğunun unutulmaması gerektiğine dikkat çeken İnanç, yaşlılar ve kroner kalp hastalarının bu konuda dikkatli olması gerektiğini vurguladı.
Doç. Dr. İnanç, çay, kahve, kolalı içeceklerin yanı sıra yeşil çay ve çikolata da kafein bulunduğunu sözlerine ekledi.
Kaynak:AA |