» Hoşgeldiniz ..
Kullanıcı Adı :
Şifre :
Siz de yemekbul.com'a ücretsiz üye olabilrsiniz..
yeni üye kayıt
şifremi unuttum
 
Ana Sayfa
Yemek Tarifleri
Malzeme Rehberi
Mutfak Sözlüğü
Püf Noktalar
Temel Mutfak Bilgiler
Sofra Düzeni
Mutfak Gereçleri
Pratik Bilgiler
Ölçüler
Kalori Cetveli
İdeal Kilonuz
Baharatlar
Vitamin Rehberi
Şifalı Bitkiler
Kullanım Biçimleri
Rehber
Mekan Tanıtımı
 
 
 :: Haberler
 
  Hamileyken balık yemek bebeğe yararlı..
 
 
18.02.2007
 
Bilim adamlarının yaptığı araştırma, hamilelerin balık yemesinin doğacak bebek için yararlı olduğunu ortaya koyarak Amerikan sağlık kuruluşlarının, civa riskine karşı hamile kadınların balığı az tüketmeleri yönündeki tavsiyesini boşa çıkardı.

PARİS - ABD Ulusal Sağlık Enstitüleri’nden Joseph Hibbeln ve İngiltere’nin Bristol Üniversitesi’nden arkadaşları, İngiltere’de 1991-1992’de 11 bin 875 hamilenin beslenme alışkanlıklarını, daha sonra da 8 yaşına dek çocuğun nörolojik ve davranışsal gelişimini inceledi. Bilim adamları, hamile kadınların sinir sistemini güçlendiren Omega-3 yağ asidinin bolca bulunduğu balığı tüketmesinin doğacak bebeğe yararlı olduğu sonucuna vardı.

İngiliz tıp dergisi The Lancet’de yayımlanan araştırma, hamilelerin haftada 3 porsiyondan fazla balık tüketmesinin çocuğun sinirsel ve davranışsal gelişimini olumsuz etkilediği yönündeki iddialara da kanıt bulamadı.

Bununla beraber araştırmada hamilelerin, haftada 340 gramdan fazla balık yemesinin çocuğun nörolojik gelişimine olumlu etkisi olduğu ortaya çıktı. Araştırmada hangi balık türlerinin tüketildiğine ilişkin bilgiyse verilmedi.

Fransa’da doktorlar haftada en az 2 defa balık tüketilmesini tavsiye ederken, Fransız Sağlık Ürünleri İçin Sağlık Güvenliği Ajansı, hamilelerin, emzirenlerin ve küçük çocukların, önlem olarak kılıç balığı gibi yırtıcı balıkları tüketmemeleri konusunda uyarıyor.

2004 yılı mart ayında Amerikan sağlık kuruluşları, kimi balık türlerinin yenilmesinin, hamile olan ya da olması muhtemel kadınlarla çocuklar için sakıncalı olduğunu açıklamıştı.

Fazla miktarda civa içerdiği belirtilen köpekbalığı, büyük uskumru, kılıç ve kiremit balıklarının, doğacak çocukta merkezi sinir sistemine hasar verebileceği ve beynin gelişmesini yavaşlatabileceği bildirilmiş, ancak yakın zamanda bu balık türlerini yiyen kadınların paniğe kapılmaması gerektiği, tehlikenin bu türlerin uzun dönem sürekli tüketilmesiyle oluşabildiği kaydedilmişti.

Farklı balık türlerinin, farklı dozda civa içerdiğine işaret eden Amerikan sağlık kuruluşları, hamile olan ya da olması muhtemel kadınlara, haftada 340 gramdan fazla (3 porsiyon) balık yememelerini tavsiye etmişti.

Kaynak: NTV-MSNBC
 

 

 » Tüm yemekbul haberleri
Lütfen her türlü istek ve önerileriniz için bizimle iletişime geçiniz..
I Üyelik I Arama I Reklam I I İletişim I
    ::: yemekbul.com bir Hizmetidir. :::